Identity area
Reference code
Title
Date(s)
- 1926-1937 (Creation)
- 2002 (Creation)
Level of description
Subfonds
Extent and medium
1 boîte. 8 "posters calendriers" 月份牌 (yuefen pai).
Context area
Name of creator
Name of creator
Archival history
Immediate source of acquisition or transfer
Content and structure area
Scope and content
Ensemble de 8 posters calendriers datés de 1926 à 1937. Chacune des affiches, réalisées dans la technique de la lithographie est de format vertical. Elles se composent d'une scène principale classique ou moderne dans la majeure partie supérieure, complétée par le calendrier annuel dans le tiers inférieur. L'affiche calendaire aux fonctions accessoirement utilitaire et décorative fait surtout office d'argument publicitaire pour un produit de consommation issu d'une société commerciale (SOCONY, Wing Tai Vo, British American Tobacco company, etc.).
Les 月份牌 (yuefen pai) ont été achetés au marché d'antiquités de 潘家園 (Panjiayuan) à Pékin, en 2002.
Appraisal, destruction and scheduling
Accruals
System of arrangement
Conditions of access and use area
Conditions governing access
Conditions governing reproduction
Language of material
Script of material
Language and script notes
Physical characteristics and technical requirements
Finding aids
Allied materials area
Existence and location of originals
Existence and location of copies
Related units of description
Publication note
ARRAULT Alain, “Les Calendriers Chinois : L’image Du Temps, Le Temps Dans Les Images.” in Arts Asiatiques 66 (2011): 11–32. http://www.jstor.org/stable/43486816.
Publication note
LAING Ellen Johnston, Selling Happiness: Calendar Posters and Visual Culture in Early-Twentieth-Century Shanghai, Hawaï, University of Hawaii Press, 2004.